یونیت دندانپزشکی، مهمترین ابزار دندانپزشکی است

Wiki Article

این کلیدها دستگاه را به هنگام استفاده روشن و توسط یک پدال پایی آن را کنترل می کند.محل قرارگیري وسایل به صورتهاي مختلفی طراحی و در تمامی آنها تلاش شده است تا هر چه بیشتر ارگونومیک باشد. هندپیس یا قطعات دستی شامل قطعات چرخشی مورد نیاز یک دندانپزشک می باشد که کار صیقل دادن، بریدن و تمیز کردن را برعهده دارند. چرا که باعث تنظیم زاویه درست میشود و کار درمان با سرعت و دقت بیشتری پیش میرود. به عبارت دیگر به همان اندازه که می توان یک یونیت دندانپزشکی را کامل و با تمام امکانات تهیه کرد، این مجموعه قابل حمل را نیز می توان با تمام امکانات تجهیز نمود. پروب پریودنتال: برای اندازه گیری عمق پاکت پرودنتال به کار برده می شود. به علت اینکه در اکثر موارد اینگونه تجهیزات کم حجم و در ابعاد کوچک ساخته می شوند، شاید این باور اشتباه وجود داشته باشد که کارائی و راندمان آن ها نیز به همان نسبت کم بوده و عملا در بسیاری از موارد هیچ کاربرد خاصی ندارند، در حالی که استفاده کنندگان از این تجهیزات، هیچ گونه کمبودی را در هنگام کار با این دستگاه ها احساس نمی کنند.


قیمت دستگاه یونیت دندانپزشکی

ساکشن یکی از دستگاههایی است که کاربرد عمومیتری نسبت به سایر وسایل دندانپزشکی دارد، در حقیقت کارکرد این دستگاه شبیه جاروبرقی است و آب و مایعات داخل دهان بیمار را در زمان معاینه و انجام خدمات دندانپزشکی تخلیه میکند. هر چه مطب یا کلینیکی دارای ابزار و تجهیزات باکیفیتتری به نسبت دیگر کلینیکها باشد، به همان میزان توجه بیماران را به خود جلب میکند. تجهیزات دندانپزشکی سعیدی از سال ۱۳۵۵ با سابقه ای بیش از ۳۵ سال با مدیریت آقای جعفر سعیدی مشغول به ارائه خدماتی مانند تعمیر ،تجهیز و بازسازی انواع یونیت های ایرانی و خارجی ، تولید و ساخت تجهیزات دندانپزشکی وهمچنین طراحی و ساخت مطب های دندانپزشکی گردیده است . در لیست بالا همه ابزار ها ارائه نشده است. از این لینک برای یافتن ابزار مد نظر خود استفاده کنید. این مجموعه حداقل داراي یک توربین هوا، میکروموتور و سرنگ سه کاره است. ضروري است یونیت دندانپزشکی به گونه اي طراحی شود که انتشار عفونت را به حداقل رساند. این شرکت با توجه به نیاز شدید کشور به خدمات دندانپزشکی در مناطق محروم و صعب العبور و همچنین جلوگیری از خروج منابع ارزی از کشور در سال ۱۳۸۹ اقدام به طراحی و ساخت یونیت های سیار دندانپزشکی کرد که نه تنها به سهولت قابل حمل می باشد بلکه بازده و کارایی یک یونیت کامل دندانپزشکی را نیز دارد. Write-up was c​reat ed by GSA Con te nt Gen​erat or Demoversion .


خرید و فروش یونیت دندانپزشکی

به عبارت دیگر طراحی این سیستم ها به گونها ي انجام شده است که کارکردن با آنها آسانتر بوده و باعث خستگی فرد نشود. بزرگترین مزیت آنها این است که به آسانی حرکت می کنند، کاربردی تر هستند، تمیزتر و ایمن تر هستند و از عمر طولانی برخوردارند. از جمله آنها مواد مصرفی میباشد. وسایل دیگر شامل توربین یا موتورهاي اضافه، قلم جرمگیري اولتراسونیک، هندپیس الکتروسرجري، فیبر نوري (Optic-Fiber) و یک دستگاه کیور جهت پلیمریزاسیون مواد رزینی خواهد بود. از دیگر انواع تجهیزات دندانپزشکی هستند که به منظور بیحس نمودن دندانها در زیر دهان استفاده میشوند. در ادامه به اختصار نام تجهیزات دندانپزشکی موجود در هر مطبی را با هم مرور میکنیم: دستگاه ایمپلنت دندان، دستگاههای استریلیزاسیون، دستگاههای سفید کننده دندان، دستگاه اشعه ایکس دندان، کمپرسورهای دنداپزشکی، تمیز کننده اولتراسونیک دندانپزشکی، صندلی دندانپزشکی و چراغهای LED است. در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم. همچنین این یونیت دارای یک پدال جهت دسترسی سریع و کاسه کراشوار از نوع سرامیکی و متحرک نیز می باشد.


این ابزار می تواند در قسمت هایی که به سختی می توان دسترسی داشت، بسیار کاربردی باشد. اگر پشتی غیر استاندارد باشد، اپراتور قادر نیست به اندازه کافی به بیمار نزدیک شود که این امر بر دید، قابلیت دسترسی و در نهایت عملکرد دستگاه تأثیر منفی میگذارد. پشتی صندلی باید به اندازه کافی پهن باشد تا بیمار از تکیه گاه کافی برخوردار و همچنین باید به اندازه کافی باریک باشد تا دندانپزشک بتواند به محل کار نزدیک شود و پشتی مانع حرکت دندانپزشک نشود. اگر تا به حال به یک دندانپزشک مراجعه کرده باشید حتما با محیط کار آن آشنایی دارید فرقی هم گلاس آينومر لوتینگ سمان مرون ندارد که در یک مطب کوچک باشد و یا در یک کلینیک، در هر محیطی که باشد شما بر روی یک صندلی می نشینید تا دندانپزشک با کمک وسایل و ابزار های نزدیک آن به دندان های شما رسیدگی کند که به آن یونیت دندانپزشکی گفته می شود که صندلی یک از اجزای آن به شمار می رود.

Report this wiki page